Rodzicu,

  • Aby zapewnić dziecku bezpieczny i rzetelny proces diagnostyczny oraz nie narażać na zagrożenie pracowników placówki przyprowadź do Poradni dziecko zdrowe – bez objawów chorobowych.
  • Zaopatrz swoje dziecko, jeśli ukończyło 4 rok życia, w indywidualną osłonę nosa i ust podczas drogi do i z Poradni.
  • Nie przychodź do Poradni z dzieckiem, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
  • Jeżeli chcesz umówić lub odwołać wizytę zrób to telefonicznie.
  • Porozmawiaj z dzieckiem o tym, że podczas wizyty w Poradni będą zachowane zasady bezpieczeństwa.
  • Przypominaj dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreśl, że powinno unikać dotykania oczu, nosa i ust i nie podawać ręki na powitanie. Zwróć uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania.
  • Pamiętaj, że Ty także powinieneś stosować zasady bezpieczeństwa, bo dziecko uczy się przez obserwację dobrego przykładu. Na terenie Poradni rodzice/opiekunowie przebywają w maseczkach ochronnych i rękawiczkach.
  • Dziecko powinno posiadać własne artykuły do pisania.

Drodzy Rodzice przedszkolaków!

            W chwili obecnej swobodna aktywność Waszych dzieci niestety została ograniczona do minimum. To może powodować u dzieci lęk, niepokój , trudności z koncentracja, wybiórczość pokarmowa  i inne.  Warto im pomóc poradzić sobie z trudnymi emocjami  np. poprzez aktywność fizyczną. Oto kilka pomysłów :

  • „Silny, słaby” – ćwiczenia relaksacyjne wg Jacobsona :

  zegnij ramie, napręż mięśnie, jesteś siłaczem, naprężaj mocno mięsień

  a teraz jesteś słaby, rozluźnij napięte mięśnie, połóż rękę na materac, teraz czujesz jak rozluźniły się twoje mięśnie

  druga ręka to samo ćwiczenie

  odpocznij chwilę leż swobodnie i oddychaj

  teraz silna i słaba będzie twoja noga

  włóż klocek pod kolano i mocno ściśnij nogę w kolanie, a teraz noga słabnie, rozluźniasz mięśnie, wypuść klocek

  to samo ćwiczenie z drugą nogą

  a teraz napełń brzuch powietrzem, tak żeby był napięty jak balon, powoli wypuść powietrze i rozluźnij mięśnie

  naciśnij mocno głową w poduszkę na której leżysz, głowa jest bardzo silna, naciskasz mocno a teraz rozluźnij mięśnie, głowa już nie naciska na poduszkę, odpoczywasz czujesz ulgę

  jesteś niezadowolony i groźny, ktoś zniszczył twoją budowlę z klocków, marszczysz mocno czoło, jeszcze mocniej a teraz rozluźnij mięśnie, niech odpoczną, czoło jest już gładkie.

  • „Szalona muzyka” –zabawy przy muzyce, wymachy rąk, podskoki , przysiady, bieg w miejscu oczywiście wszyscy całą rodziną.
  • „Jestem zwinny jak wąż”- spróbujcie zrobić domowy tor przeszkód tworząc: slalom, wspinaczki, czołganie itp.
  • „Przepychanki”- spróbujcie „przesunąć” ścianę, usiąść plecami do siebie i próbować się przepchną, „przepchnąć się rękami itp.

Powodzenia ;-)